Od kilku lat zjawisko gamifikacji staje się coraz popularniejszym fenomenem kulturowym. Technologie cyfrowe oraz marketingowy hype zapoczątkowany w naszym kraju przez Pawła Tkaczyka w książce „Grywalizacja” sprawia, że mechanizmy znane z gier komputerowych są adoptowane bezrefleksyjnie do praktycznie wszystkich dziedzin życia. Mało kto zadał sobie jednak pytanie jakie konsekwencje społeczno-kulturowe wiążą się z tym zjawiskiem? Czy gamifikacja to rzeczywiście lekarstwo na wiele bolączek współczesnego świata? Lukę tę wypełnia wydana kilka dni temu publikacja badaczy z Artes Liberales UW pt.: „Gamification Critical Approaches” pod redakcją Jarosława Kopcia i Krzysztofa Pacewicza. Książka rozpatruje zjawisko gamifikacji w kontekście m.in. biopolityki, neuroscience, nauk społecznych, a także designu.
Jako recenzent wspomnianej pozycji gwarantuję, że w publikacji znaleźć można bardzo interesujące ujęcie tytułowej problematyki.
Warto podkreślić, że publikacja została wydana na otwartych licencjach i można ją bezpłatnie pobrać w wersji .pdf pod adresem gamification.al.uw.edu.pl