dr Radosław Bomba
Badacz, nauczyciel akademicki, animator kultury cyfrowej. Absolwent kulturoznawstwa i socjologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej oraz studiów podyplomowych Ochrona własności intelektualnej (2014) i Grafika komputerowa i DTP (2015). Od 2006 roku pracuje w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie po obronie pracy doktorskiej (2012) pełni funkcję adiunkta. Ekspert Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w zakresie edukacji medialnej. Zainteresowany wizualizacją wiedzy, humanistyką cyfrową, analityką kulturową, antropologicznymi aspektami gier komputerowych, ludologią, cyberkulturą, kulturą cyfrową, nowymi mediami oraz ich wpływem na przeobrażenia społeczno –kulturowe.
Współpracuje bądź współpracował z:
- Narodowy Instytut Audiowizualny(w charakterze eksperta)
- Biblioteka Narodowa (współpraca naukowo-redakcyjna)
- Medialab Katowice (prowadzenie warsztatów)
- Centrum Humanistyki Cyfrowej IBL PAN(prowadzenie warsztatów)
- Fundacja Nowoczesna Polska(w charakterze eksperta)
- Muzeum Miasta Gdyni(m.in. prowadzenie warsztatów, wykłady)
- Ośrodek Brama Grodzka Teatr NN (m.in. prowadzenie warsztatów, wykłady)
- Fundacja 5medium(m.in. prowadzenie warsztatów, wykłady)
- Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku( prowadzenie warsztatów)
- Centrum Spotkania Kultur w Lublinie(organizacja konferencji, moderacja paneli dyskusyjnych)
- Fundacja Lubelski Gamedev( członek zarządu)
- Centrum Promocji Informatyki w Warszawie ( prowadzenie seminariów, wykłady,)
- Centrum Innowacji i Transferu Technologii UJ (współpraca naukowo-redakcyjna)
Autor książki Gry komputerowe w perspektywie antropologii codzienności, współredaktor pierwszej w Polsce monografii poświęcnej humanistyce cyfrowej Zwrot cyfrowy w humanistyce, autor kilkudziesięciu artykułów poświęconych kulturze cyfrowej, publikowanych w pracach zbiorowych i recenzowanych czasopismach. Współpracuje także w charakterze redaktora z portalem Historia i Media.
Członek Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego , Polskiego Towarzystwa Badania Gier
oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami.
Więcej informacji znajduje się w zakładce Działania