Gry komputrowe w perspektywie antropologii codzienności

RBomba

Nakładem wydawnictwa Adam Marszałek ukazała się książka dr Radosława Bomby pt.: Gry komputerowe w perspektywie antropologii codzienności. Publikacja w oparciu o metodologię badań antropologii codzienności, ludologii i medioznawstwa analizuje kulturową rolę gier komputerowch. Na ponad 400 stronach książki podjęte zostały takie problemy jak: teorie i medtody badania gier komputerowych, kulturowa historia gier, gry komputerowe i kultura 2.0, odziaływanie współczesnyh gier na sferę pracy i edukacji. W badaniach doktora Bomby nie zabrakło takich współczesnych zagadnień jak: gamifikacja, moding, cheating, problematyka gender w kulturze gier komputerowych, game farming, edutainment, czy wykorzystanie gier komputerowych przez współczesne wojsko.

Książka jest kompleksowym i przystępnym ujęciem fenomenu gier komputerowych, dlatego oprócz swoich walorów naukowych może być wykorzystana jako podręcznik do ludologii (game studies), badania i projekowania gier oraz przedmiotów zajmujących się funkcjonowania nowych mediów we współczesnej kulturze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *