Nauka w Second Life

Projekt Nauka w Second Life

Projekt Nauka w Second Life jest serią wykładów, paneli dyskusyjnych i prelekcji organizowanych w świecie Second Life. Projekt tworzony jest przez Zakład Teorii Kultury i Metodologii Nauk o Kulturze Instytut Kulturoznawstwa UMCS, portal Wiedza i Edukacja oraz projekt UMCS w Second Life.

Celem projektu jest eksploracja edukacyjnych i naukowych możliwości jakie stwarza świat Second Life oraz portale naukowe takie jak Wiedza i Edukacja. Organizatorzy próbują tu pokazać atuty nowego cyfrowego sposobu uprawniania nauki.

Wspólnym mianownikiem naszego przedsięwzięcia jest Nauka 2.0 czyli model nauki inspirujący zbiorową inteligencję, wspólnotowość i partycypację różnych użytkowników we współtworzeniu wiedzy z wykorzystaniem sieci drugiej generacji (Web 2.0).

Do tej pory zorganizowano dwa spotkania:

I. Panel dyskusyjny pt. Po co nam Uniwersytet? Czyli w stronę nauki i edukacji 2.0

baner-z-sl

II. Wykład Prof.dr hab. Andrzej Radomski pt. Nauka 2.0 jako szansa i wyzwanie dla współczesnego uniwersytetu

nauka-w-sl

III. Perspektywy rozwoju gier komputerowych we współczesnej kulturze polskiej

panel-o-grach

Spotkanie miało charakter panelu dyskusyjnego z udziałem naukowców (min. dr Mirosław Filiciak), przedstawicieli firm produkujących gry i sprzęt do gier (Playstation, Electronic Arts), publicystów oraz fanów tej rozrywki.

IV. Dyskusje nad książką pt. Buty Mesjasza – również z udziałem autora przekładu i autora zdjęć.(27-V-09)

Spotkanie poświęcone było współczesnej historiografii.

V. Wykład prof. dr hab. Michała Ostrowickiego pt.: 10 prawd o świecie elektronicznym (16-XII-2009)

Ostrowicki1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *